01 Mayıs 2009

Albay’ın 3 aydır kayıp olan eşi tutuklandı

Tekirdağ'da, 23 Ocak2ta Bayram Yılmaz'a çarparak ölümüne neden olan ve 3 aydır bulunamayan Kurmay Albay Özdemir Şan'ın eşi Semiha Şan tutuklanarak cezaevine gönderildi.

Özgür Gürbüz - Gazete Habertürk /1 Mayıs 2009*

23 Ocak’ta Tekirdağ şehir merkezinden geçen E-5 karayolu üzerindeki yaya geçidinden karşıya geçmekte olan 67 yaşındaki Bayram Yılmaz’a çarparak ölümüne neden olan Semiha Şan, bugün ilk celsesi görülen davaya katıldı, tutuksuz yargılanma talebi kabul edilmeyerek tutuklandı. Tekirdağ 8. Mekanize Piyade Tugay Komutan Yardımcısı, Kurmay Albay Özdemir Şan’ın eşi olan Semiha Şan, hakkında Cumhuriyet Savcılığı tarafından yakalama emri çıkarılmasına rağmen üç ayı aşkın bir süredir bulunamıyordu. Kazayla ilgili ilk duruşmaya gelen Şan, mahkemede verdiği ifadede suçsuz olduğunu söyledi ve “Böyle bir olaya neden olduğum için ben ve ailem çok üzgünüz. Böyle bir olayın yaşanmasını asla istemezdik” dedi. Şan’ın avukatı Sebahattin Eral, müvekkilinin olaylardan sonra psikolojik tedavi gördüğünü ve hastane kayıtları olduğunu söyledi. Şan, kaza anında hızının 15-20 kilometre olduğunu söyledi. Polisteki ifadesinde ise bu rakam 30-35 km. olarak belirtmişti.

Albay'ın eşinin şahitleri uzman çavuş
Davada, Semiha Şan’ın çağırdığı, eşi Albay Özdemir Şan’ın komutanlığını yaptığı tugay’da görevli iki uzman çavuş tanık olarak çağrıldı. İlk olarak dinlenen Uzman Çavuş Yavuz Kuloğlu, salona girdikten sonra ayaklarını hızla birbirine çarparak hazırolda durdu. Her gün yemek almak için tugaya geldiğini, olay günü de orada olduğunu belirten Kuloğlu, “Malkara yönünden İstanbul yönüne geliyordum. Sağ şeritteydim, yeşil yanıyordu. Araç komutanım, ‘yavaşla kırmızı ışık yanabilir’ dedi. O sırada ben de yavaşladım. Yeşil ışık yanıp sönmeye başladı ben de bunun üzerine durdum. Durduğumda yeşil ışık hala yanıp sönüyordu. O sırada sağ taraftan sağına soluna bakmadan bir şahıs hızlı adımlarla karşıya geçiyordu. Benim önümden geçtikten sonra ses duydum” dedi.

"Beyanlar Çelişkili"
İkinci tanık olarak çağrılan araç komutanı Uzman Çavuş Abdülkadir Tanıak ise olayı şöyle anlattı. “Yavuz Kuloğlu’nun kullandığı araçla sağ şeritten gidiyorduk. Ben ışığın hangi renk olduğunu bilmiyorum, dalgındım”. İfadeden sonra Hakim İbrahim Yıldız, Tanıak’a Kuloğlu’na yavaşlamasını söyleyip söylemediğini sordu. Tanıak ise soruyu, “Ben kendisine durması veya yavaşlaması konusunda ikazda bulunma gereği duymadım” şeklinde yanıtladı. İfadelerden sonra söz alan davalı Bayram Yılmaz’ın eşi Harika Yılmaz ve kızı Aylin Yılmaz’ın avukatı Muhammet Görücü, “Tanıkların beyanları çelişkilidir. Bir aracın yeşil ışıkta durması hayatın olağan akışına aykırıdır. Sanık, hakkındaki yakalama kararına rağmen üç ayı aşkın bir süredir yakalanmamıştır. CMUK’un 100. maddesindeki tutuklama şartları vardır ve bu nedenle tutuklanmasını talep ederim” dedi. Savcı’nın aksi yöndekine rağmen Hakim tutuklama kararı aldı.

Davanın sonuçlanmasından sonra Albay Özdemir Şan’ın da Adliye’ye geldiği gözlendi. Yaklaşık bir saat sonra Albay Şan Tekirdağ Adliye’sinden ayrıldı ve yaklaşık yarım saat sonra da eşi polis eşliğinde bir araca bindirilerek Tekirdağ Cezaevi’ne götürüldü. Karara Semiha Şan’ın yedi gün içinde itiraz hakkı bulunuyor. Karardan sonra açıklama yapan Harika Yılmaz ise, Türk Adaleti’ne hep güvendiklerini ve karardan dolayı mutlu olduklarını söyledi.

* Tam metin

Hiç yorum yok: